Welke vaste planten moet je mijden in combinatie met rozen?

Ik wil mijn rozenborder aanvullen met vaste planten maar ik ben bang dat ik er wat bij ga planten wat de rozen schade toebrengt. Ik wil er sowieso graag Thalictrum rochebrunianum, of Thalictrum delavayi tussen zetten.
Kan dit? Maar vooral: welke planten kunnen absoluut niet in combinatie met rozen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Het beste antwoord

Hoi.

Om de beste partner van de roos te kiezen kunt u overwegen om te kijken naar gelijktijdige bloei, kleur, plantvorm, textuur en de kleur van de bladeren. Zorg ervoor dat uw keuzes dezelfde groeiomstandigheden behoeven als de rozen, dus veel water, veel zon en regelmatig bemesten. Bij het verbouwen van groenten moet u letten op het gebruik van insecticiden of fungiciden die passen bij beide soorten.

Luister naar uw planten.
Ze geven zelf aan of ze zich op hun plaats voelen.

Gr

Toegevoegd na 6 minuten:
De vraag is bij dit antwoord omgedraaid. Wat hoef ik niet te vermijden...........
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan zo gauw niet bedenken wat niet bij de rozen mag ik heb geinformeerd bij de tuin man maar die vertelde dat je er alles bij kan zetten,hij zei wel dat je er lavendel
bij moet poten dat houd de luis weg.
een mooie bloeiende zomer toe gewenst.
burgos