Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is azijn nou echt het goedkoopste en milieuvriendelijkste middel om tussen de tegels te spuiten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
710

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beste kan je natuurlijk een hoge druk spuit nemen en daar de boel mee schoon spuiten,het kost je alleen maar water,maar azijn is ook niet verkeerd hoor,kan geen kwaad,en is inderdaad het beste voor het milieu in ieder geval beter dan al die chemische troep.
Maar zelf ben ik voor de druk spuit, je krijgt je straat er super mooi mee,is even wat werk maar dan heb je ook wat.
In ieder geval succes met de klus.
(Lees meer...)
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk aan het enorme elektraverbruik dat benodigd is om dat schaarse drinkwater daar te krijgen en het verbruik van de hogedrukpomp, niet echt milieuvriendelijk.
burgos
10 jaar geleden
Ja dag .,je trekt toch ook de w c door,je moet het niet overdrijven hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ik mijn ontlasting op een andere verantwoorde wijze afvoeren? Het onkruid tussen de tegels is wel op een andere wijze te verwijderen.
burgos
10 jaar geleden
Ja verpak het in grauw papier,en dan in de biobak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dat verantwoord was had dat allang gemoeten. Helaas zitten er in de uitwerpselen van een mens te veel schadelijke stoffen die we niet direct terug willen in het milieu, het moet dus eerst door een zuivering.

Andere antwoorden (2)

Ik gebruik gewoon Eau de Javel, zowel om mos (groenaanslag) op tegels en ertussen maar ook om onkruid weg te halen, dat is goedkoper.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lekker milieuvriendelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok Jack, milieu vriendelijk ja, maar goedkoopst niet.
Eau de Javel is in de commerciële concentraties nauwelijks vervuilend te noemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook niet als het honderd buren naast elkaar gebruiken? (dag insecten, dag vogeltjes, dag mensen)
Azijn is inderdaad het milieuvriendelijkste product ter verdelging van onkruid.

Wil je een nog milieuvriendelijkere manier:

Bind een mes aan een stok een krab de voegen schoon, milieuvriendelijker kan niet en is ook langduriger dan met bestrijdingsmiddelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja dan toch maar een rugspuit gevuld met azijn. Veel plezier. Doe het wel op een zonnige dag aan het begin van een zonnige periode, anders spoelt de azijn weg zonder enige werking.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding