Welke palnt is dit + snoei?

We hebben deze plant staan maar weten niet hoe welke het is en hoe we hem moeten onderhouden (water, snoeien, voedingsstoffen...)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Z512099
9 jaar geleden
Foto, please.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebeurd
Z512099
9 jaar geleden
Nog steeds niets.
Probeer eens : http://nl.tinypic.com
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat de foto's te groot waren. Nu verkleind en opnieuw geprobeerd.

Het beste antwoord

Dracaena is zijn naam en is een van de allersterkste soorten kamerplanten.
Hij heeft echter een hekel aan volle zon.
De plant op je foto is al jaren lang slecht onderhouden.
Hij staat in een te kleine pot en heeft waarschijnlijk behalve leidingwater, niet veel mest gehad.
Alle takken die te lang zijn, kan je op iedere plaats afknippen, zoals die lange tak met vier toppen er aan, kan je heel laag afknippen.
Ieder stukje stengel van een cm. of 15 kan je weer stekken.
De toppen met blad knip je daarvan af en de kale stengels ( stokjes) zet je met drie stuks in een pot met goede grond.
De plant zelf, uit de pot halen, de oude grond er af schudden en in een grotere pot met goede potgrond terug zetten.
Water geven en groeien maar.
Liefst regenwater geven ( vijverwater) en op tijd mesten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

lijkt me een dracenae soort, volgens mij snoei je die niet
9 jaar geleden
Dat is een dracaena marginata.

Deze plant snoei je niet.
Het is een vrij makkelijke plant: ik geef eens per week water, als de grond tussendoor iets opdroogt kan geen kwaad.
De plant staat niet graag in de volle zon, maar heeft wel graag veel licht, al doet hij het ook goed als hij wat minder licht staat.
In de zomer twee keer per maand wat plantenvoeding geven, in de winter niet.
Rieneke1
9 jaar geleden
Z512099
9 jaar geleden
Nu had ik toch zo'n schoon antwoord klaar + foto, maar jij was sneller! +
Rieneke1
9 jaar geleden
Bedankt :) Ik heb 'm zelf staan, dus een makkie!