Ik zoek een bodembedekker met paarse bloemetjes. Hetis een beetje een vetplantje. Weet iemand hoe die heet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.1K

Het beste antwoord

De Vicna minor is een laag blijvend, bladhoudend en paars bloeiende bodembedekker.
Wellicht heeft u deze als "vetplant"aangezien. Bloeit momenteel vol op.

Toegevoegd na 46 seconden:
* moet zijn Vinca
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze bedoelde ik. Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Momenteel beginnen de Aubrieta te bloeien, die zijn vaak paars, het plantje groeit plat op de grond en de bloempjes zijn vaak helder paars, soms ook violet, roze, rood.

Toegevoegd na 2 uur:
Op de foto een licht paarse soort, maar de meeste zijn fel donker paars, het is volkomen winterhard.

Toegevoegd na 2 uur:
Op de foto een licht paarse soort, maar de meeste zijn fel donker paars, het is volkomen winterhard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een foto en is die winterhard??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Campanula is O.A. ook een laag rotsplantje, maar die bloeien nog niet en zien er uit als hangende klokjes/ belletjes.
In de vraag is niet goed uit te halen of het een laag plantje is die nu bloeit, of later.
Ik denk dat je Zenegroen bedoelt? Dat heeft ietwat vettig blad, en paarse bloemetjes..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aubrieta deltoidea. https://www.tuinadvies.be/plantengids/21213/aubrieta-deltoidea-alba
een jaar geleden