Kan het kwaad als ik mijn nu iets te hoge maar natte gras voor de zekerheid maar niet meer maai tot het voorjaar?

Ik heb vorige maand (oktober) nog kalk gestrooid. Vandaag viel me op dat mijn gras eigenlijk iets te lang is maar ik ben bang dat ik als ik nu ga maaien, kale plekken maak omdat het gras en de bodem doorweekt is vanwege het slechte weer van de laatste tijd. Volstaat het om de bladeren weg te harken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is juist heel belangrijk dat je het gazon iets te lang de winter in laat gaan en het pas in het voorjaar weer gaat maaien!
Na iedere laatste maaibeurt, heeft het gras de neiging toch nog iets door te groeien, dat is juist van nature zo, om goed de winter door te komen.
Wel de hele winter bladvrij houden, dus de komende twee weken tijdig weg harken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In natuurlijke staat wordt gras nooit gemaaid. Dus, nee, kwaad kan het niet.
Maar wat je zegt, bij drassige grond maaien beschadigt zowel je gras, als dat je ongewenste voren in de grond krijgt.
10 jaar geleden
Een opkuismaai kan steeds, d.w.z. zeker niet korter dan de zomermaai, en dit als de toestand van het veld dit toestaat, en niet bij vriesweer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan geen kwaad
Heb zelf nog gras gemaaid dat wit was van de vorst