Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zie je dit voorjaar meer paardebloemen dan vorige jaren?

Komt dit door het weer van de afgelopen periode? Of het maaibeleid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
575
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook die indruk, volgens mij komt dat omdat die planten van vorig jaar veel pluisjes hebben gegeven en zo verder zijn verspreid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Mensen verwarren paardebloemen vaak met klein hoefblad, een plant die heel vroeg in het voorjaar bloeit. Het heeft erg lang geduurd voordat andere planten tot bloei kwamen, door de zeer koude maand Maart. Maaibeleid zou ook goed kunnen, ook de groeispurt van het gras is drie weken vertraagd, zodat de boeren nog moeten wachten met maaien en ondertussen de paardebloemen hun kans schoon zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het komt omdat de winter zo lang heeft geduurd. Het gras heeft niet kunnen groeien omdat het zo lang heeft gevroren en de groei van het gras is niet eerder op gang gekomen dan ook de groei van de paardebloemen. Nu is het allebei tegelijk begonnen vandaar dat alle graslanden volstaan met bloeiende bloemen. Ik denk dat de boeren er niet ongelukkig van worden en dat ze nu meer eetbaar voedsel voor het vee kunnen oogsten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat alle zaden die vorig jaar in de grond zijn gekomen en dit jaar zouden moeten ontkiemen dit hele jaar nog geen kans gehad hebben om te ontkiemen. Omdat het nu heel plotseling veel warmer word gaan alle zaden ontkiemen, Alle zaden die dus hiervoor al ontkiemt hadden moeten worden plus de bloemen die normaal op dit moment ook zouden moeten opkomen, dat zijn dus veel meer dan normaal.
Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding