Ik wil de stam van een dode conifeer gebruiken als steun voor een klimplant, kan dat?

Middenin een coniferenhaag zijn 2 bomen dood. Die wil ik tot op de stam terugsnoeien. Kan dat, en welke bloeiende, groenblijvende plant is geschikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.2K

Het beste antwoord

Dat kan heel goed. Vergeet niet te mesten want de conifeer heeft veel voeding weg genomen.
Beste is weken van de voren paardenmest door te spitten. Maar anders neem je gewoon koemestkorrels,maar niet in aanraking met de wortels laten komen.
Plantgat, mest , laagje potgrond, planten en opvullen met potgrond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan en die hoeft u zelfs niet volledig terug te snoeien zodat uw klimplant er alle kanten kan in gaan.
Als klimplant kan u vrijwel alles gebruiken, persoonlijk vind ik passiflora zeer mooi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben hier 2 bomen staan,op dezelfde manier als jij dat wil.
Wij hebben er hedera in laten groeien groenblijvend,en groeit als een
tierelier,wij hebben daar tussen door 2 clematissen gepoot,dan heb je
gelijk een bloemetje er bij,in plaats van clematis is er nog veel meer
te koop,wat een beetje kleur geeft bij de hedera,er kan zelfs een klim roos
tussen,kijk eens op je gemak bij een tuin centrum.
burgos