wat voor vogel zit midden in dorp?

zag deze denk aan kieviet maar ja die moet in weiland nu denk ik .
of ook last van de kou.
Of andere gast hier ik hoor het graag
ene lijkt wel of het stelletje is nog meer vogels zelfde soort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ik denk dat deze vogel een van de eerste is die in een grasveldje een broedplaats aan het zoeken is, maar als die plaats niet geschikt is dan trekt hij wel weer verder, maar het is gegarandeerd een kievit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoeken ze altijd wel op maar midden in het dorp is wel appart .
nog nooit hier gezien vandaar ook mijn vraag.
En eerste ei hier ook gevonden in weiland want kan niets worden hier midden in dorp.
Heb ze vandaag ook niet weer gezien verstandige vogels !!
En grasveldje is het niet eens een stukje tuin bij buren wel gras dat dan weer wel HAA!!

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat is een kievit.
Heb hier in het westen vorige week de eerste kieviten al weer gezien.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier al wat eerder gezien maar nog nooit in een dorp zo dichtbij mensen.
lijkt ook nog een paartje te zijn met alle bewegingen die erbij horen erg mooi allemaal.
hier in Friesland het eerste ei midden in dorp HAA zou wat zijn.
Plus van mij
Rieneke1
11 jaar geleden
Het eerste ei is al binnen, uit gelderland dacht ik, dus helaas ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maakt niet uit gaat hier om het eerste ei in Friesland.
heel wat als je die hier vind !!