Weet iemand uit ervaring of een elektrische kattenverjager helpt?

Heeft iemand er 1? Ik wil graag weten of het ECHT werkt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb er ooit eentje gehad en eerlijk gezegd het helpt niet. Die krengen wennen eraan en lopen er doodleuk omheen. Een hond is volgens mij nog de beste remedie, wel een kattenhater.

Naar ik weet werken ze niet of nauwelijks, maar maken de verkoper en producent hier van wel rijker of gelukkiger ;) Bovendien is het ook niet diervriendelijk... Je kan beter deze tips eens goed doornemen en keuzes maken? http://www.duurzaamthuis.nl/voorkom-kattenoverlast-in-je-tuin Met name onderaan is wat ik nog steeds de meest juiste oplossing vindt, en eigenlijk iedereen zou moeten doen die katten heeft...maar ja er is nog geen wetgeving die loslopen van katten in de buurt buiten verbiedt... Alle eigenaars van honden, katten. kinderen of andere dieren zouden moeten zorgen dat buren of anderen geen onnodige overlast ondervinden van 'hun liefde voor het dier of kind'! Dat noem ik je verantwoording nemen en dragen dus ;) Ps. heb hier zelf meerdere honden EN katten, ook een tuin en er komen hier geen katten van mij bij de buren of omgekeerd. Toegevoegd na 11 uur: Helemaal vergeten om je vraag zelf wat vollediger te beantwoorden oops! Als je met de 'kattenverjager' die ultrasonische bedoelt, zeg ik liever nee. (ook al wordt dit in mijn link genoemd ;)) Het geluid dat daar vanaf komt heeft al heel veel katten onnodig in de stress gejaagd en deze uitingsvormen zijn voor het dier en omgeving ook nadelig merk en hoorbaar! Wat nog wel kan, en minder dieronvriendelijk lijkt dan het is, en redelijk betaalbaar, is dat schrikdraad spannen om je tuin (op schutting enz) dat veel gebruikt wordt rondom vijvers. Ook om katten te weren maar ook reigers die o.a dol zijn op bv eendenkuikentjes ;) Alle dieren "snappen" dit na eenmalig de nare confrontatie... Andere optie , maar met name geschikt als katten via platte stukken, zoals een stenen afscheidingsmuur in je tuin komen is prikka. http://www.prikka.nl/prikka-montage.aspx

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100