Wie weet hoe deze plant heet?

Het lijkt op een erg uitvergrote paardenbloem (de uitgebloeide versie, het bolletje met zaadjes, zeg maar) De pluisjes zijn alleen geen pluisjes maar paarse bloemetjes, een bol van paarse bloemetjes zeg maar...
(In iemands voortuin gezien, maar geen foto van durven maken... vandaar deze klungelige omschrijving...)

toevoeging:
De bollen zijn ongeveer zo groot als tennisballen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig!!! Die zocht ik... Nu nog op zoek naar zaadjes, want volgend jaar staat ie bij mij net zo te bloeien, wedden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je bollen van kopen geen zaad.
Er zijn nog veel meer soorten sieruien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, mijn ervaring is dat deze bloemen te snel omvallen. Bij een beetje regen en/of wind liggen ze plat. Zijn er andere soorten die robuuster zijn, of zit er niets anders op dan ze goed op te binden?

Andere antwoorden (3)

Misschien heb je een bloeiende bieslook-plant gezien ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die plant heb ik: dat is een allium, een soort sierui. Ze zijn erg mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet een gele sierui geweest zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dit een grapje, of had je echt niet gelezen dat ik een paarse plant zocht ;)