Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor bonsai boompje is dit?

En ik heb nog een vraag:
Waarom valken er vaak blaadjes van af? En ik geef hem water wanneer de grond droog aan voelt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
679

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat is een ficus microcarpa
http://www.tuinkrant.com/artikel/kamerbonsai-ficus-microcarpa-ginseng-een-regelrechte-hit

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat water geven betreft: Waarschijnlijk krijgt hij te veel. Zorg ook dat er geen water in de schotel of pot blijft staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat het boompje te donker staat. Sinds mijn boompje op de vensterbank staat is er geen blaadje meer vanaf gevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn man geeft deze bonsai geen water op de aarde maar dompelt de plant eenmaal per week even onder in een emmertje lauwwarm water totdat de hele kluit vochtig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een ficus. Het is redelijk normaal dat er blaadjes van de plant afvallen. Zolang er maar nieuwe blaadjes aankomen is het geen probleem.
Zorg dat je ficus niet in de volle zon staat, raam op het zuiden in de zomer, maar dat hij wel veel indirect zonlicht krijgt. De ficus staat liever niet te droog, dus probeer eens twee keer in de week water te geven. Je moet de bonsai wel goed uit laten lekken, en het water uit de schotel verwijderen.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding