Je kunt ze goed hergebruiken. Zet ze na dat ze zijn uitgebloeid op een beschut en zonnig plekje in de tuin,
en het volgende jaar heb je beslist weer bloemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Ik zet ze regelmatig in de tuin, als ze thuis zijn uitgebloeid.
Vaak geven ze dan maanden later of het jaar erop bloemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Hé wat leuk. Ga ik ook doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zo doe ik het ook. En ze komen altijd op en bloeien buiten extra lang. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ondanks dat k de mijne altijd extra water en voeding geef na de bloei tot ze hun blad verliezen, doen ze het het jaar erop in de tuin een stuk minder. Wel blad maar geen bloem, of een armetierig bloempje. Nu moet kwel zeggen dat ze niet van mijn vettige rivierkleibodem houden, veel te nat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit in de regio Den Haag, en heb nogal droge, zanderige grond. Vooral bepaalde stukken van mijn tuin, en daar zet ik ze inderdaad. Had er nooit zo bij stilgestaan. Weer wat geleerd vandaag :-)
Ik geef ze trouwens geen extra voeding en slechts spaarzaam water, na de bloei en totdat ik ze in de tuin zet.
Dat zou ik misschien moeten doen om ze nog beter te krijgen. Zal het eens aan mijn plantenmannetje vragen.
Ja, je kunt ze in de tuin zetten en je kunt ze twee weken in de vriezer leggen en weer in een pot en dan geven ze weer een bloem, het is wel aan te raden om ze daarna een jaar in de kelder of zolder te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je het over bollen die nu in huis gaan bloeien, of in bloei staan.
Deze bollen bloeien op de voeding die in de bol opgeslagen zit, van vorig jaar.
Na de bloei moeten de uitgeputte bollen weer voedsel verzamelen voor het volgende jaar, dat doen ze door hard te groeien, dus veel blad te maken, maar in huis , met veel te weinig licht komt hier niet veel van terecht, het blad wordt lang en slap en het ziet er niet uit.
Dus zal de bol te weinig voedsel op kunnen slaan voor het volgend jaar.
Na de bloei in de tuin zetten gaat prima, maar niet in de winter, dan staan ze ineens 20 tot25 graden kouder.
De in de winterbloeiende Hyachinten zijn eigenlijk een wegwerp product.