Hoe kan ik het beste een drinkbakje voor vogels maken? Dat ze kunnen gebruiken met hoge temperaturen.

Toegevoegd na 6 uur:
En hoe lok je de vogels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
6.9K

Het beste antwoord

Je kunt bij de Intratuin of Action een schaal kopen speciaal voor de vogels.
Maar je kunt ook lekker creatief zijn: zet eens een oude mok op de kop neer en plak daar een diep bord op met siliconenkit. Een oud pannendeksel in een (oude) soepkom leggen werkt ook. Een speciekuip vullen met water en een waterlelie (pimpelmezen hier zijn er dol op!) en op je terras zetten. Maak eens een hanging basket voor de vogels: plaats een diep bord of een schaal in de basket en hang vetbolletjes en ander lekkers aan de spijlen.

Vogels lokken is niet zo moeilijk: Belangrijk is een plaats waar ze kunnen roesten (slapen) en alles kunnen bekijken. Plant daarom struiken en bomen in je tuin, hier in wonen ook de insecten die gegeten worden (twee vliegen in een klap). Zelf één vlinderstruik kan al verschil maken. Op een balkon kun je een grote tak neerzetten of ophangen en daar allerlei vogel-lekkers ophangen. Tegen een muur kun je een klimplant (al dan niet eenjarig) plaatsen.
Planten zijn de basis waardoor vogels graag in je tuin komen.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Fles op de kop in een bakje hangen, wordt het bakje nml steeds gevuld tot de fles leeg is. Water wel regelmatig verversen en het liefst in de schaduw hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe dat door in de schaal met drinkwater af en toe wat ijsblokjes te mikken! Heerlijk koel voor onze gevederde vriendjes...

Toegevoegd na 6 uur:
Als je naast dat koele drinkwater nog wat heerlijke zaden aanbiedt, zal jouw buitenverblijf snel favoriet worden...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vergeet het "bakje" even, en denk eens aan "badje".. vogels vinden het heerlijk om, buiten te drinken, ook zich lekker fris te wassen met dit weer.

pak iets ter grootte van een bord, liefst met een opstaande rand waar ze hun pootjes omheen kunnen slaan (en stevig kunnen zitten)...

zet hier 1 a 2cm water in, en dan kunnen de buurtvogels lekker badderen, drinken, en spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een leuke manier is:

een hoop zand
daarop koolbladeren, bijv savooie, rabarber
strijk er cement over uit en maak een voetje,
laten drogen, omdraaien, blad eraf en je hebt een hartstikke leuke bak. (drink, badderen)

Heb t nooit zelf gedaan, maar wel eens gezien in een tijdschrift.
Googelen leverde deze link op, met beschrijving, foto's etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een grote metselkuip met daarin een stel bakstenen gestapeld, opdat de kikkers en egels eruit kunnen.
Mijn musjes namen daarin een heerlijk badje.

Vogels lok je door ze te voeren maar dan wel elke dag,zeker in het begin.
Als er katten in de buurt wonen dan op een hoge plek waar de katten niet bij kunnen.
Bv. een plankje met afdakje en opstaande randjes aan een dunne tak

Veel plezier.