kun je een afvoer maken op een voorgevormde vijver?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Je kunt een tankdoorvoer kopen die ze gebruiken voor grote filtersystemen.
Hierop kan je een kraan zetten.
Ze bestaan in div. maten en je kunt er van alles op aansluiten.
Verkrijgbaar op een tuincentrum/ vijvercentrum.
Is echter de vraag waarom je een doorvoer wilt maken?
Bij erg veel regen is dat echt niet nodig, het te veel aan water loopt dan gewoon de grond in.
Wil je een afvoer maken in de bodem, dan wordt het wel heel ingewikkeld, hoe kom je er dan bij en waar moet het water naar toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het een stevige voorgevormde bak is, kan je er net als bij een ligbad gewoon een stop in maken met een afvoer. Die zijn los te koop bij de bouwmarkt.
Maar... waarom zou je dat willen? Een vijver moet een biotoop worden voor planten, insecten en andere kleine dieren, en eventueel vissen.
door iedere keer het water weg te laten lopen en te verversen kweek je alleen maar alg. Als je bang bent dat de vijver te vol wordt met zware regenbuien, dan loopt het te veel aan water vanzelf over de rand. Een moerasgedeelte aanleggen is ook een goede optie.