Moet ik het onkruid wat nu nog in de tuin staat nog verwijderen voor de eventuele vorst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.5K

Het beste antwoord

In veel onkruid zit nu nog volop zaad, dat nog aan het rijpen is, wacht je met uittrekken tot het voorjaar, dan ligt dat zaad al op de grond.
Vooral van het z.g.n. tuintjes gras, komt er nog veel zaad aan los.
Dus nu alles verwijderen is erg aan te bevelen.
Het meeste onkruid bevriest amper, dus daar moet je maar niet op rekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou het los kunnen schoffelen. Met een nachtvorst vriest 't wel kapot. Snoeien & grasmaaien zou ik niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dat hoeft niet, het maakt niet uit, je kan het ook in het voorjaar doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
hoewel i.v.m. vermeerderen loop je toch risico op nog meer onkruid.

Toegevoegd na 3 minuten:
in het buitenland doen ze het anders, daar leggen ze grote plastic zakken aaneengesloten op de aarde, daar op leggen ze stenen om ze op de plek te houden.
op deze manier verstikt het onkruid en is het in het voorjaar eenvoudig te verwijderen.
misschien een idee ?