Wat zijn handige tuingereedschappen en andere middelen om je tuin eens flink om te ruimen (tegels met heel veel onkruid en gras ertussen).

13 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Het beste antwoord

Ik heb zo'n staalborstel met een lange steel.
Werkt heel goed.
Verder gebruik ik een aardappelschilmesje voor de minder
goed te bereiken plaatsen.
Ik gebruik voor alles een aardappelschilmesje. :-)

Een goede harde bezem.
Niet te klein, maar ook niet al te lomp groot, je moet
even voelen wat lekker werkt.

Handveger en blik, daarmee breng je de rommel naar de kliko.

Schoonmaken van de tegels schijnt goed te gaan
met schoonmaakazijn.
Ik vond dat niet goed werken, dus heb toch maar
een bus "groene aanslag verwijderaar" gekocht.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
handig! dank je

Andere antwoorden (8)

Het allersimpelste; een kussentje voor je knieën, tuinhandschoenen, een oud aardappelschilmesje en veel geduld doet de truc ook. Kost je niks; het is vandaag mooi weer !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede buurman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een gasbrander. doe het al 2 jaar met veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan bij een bouwmarkt, zoals al gezegd door andere
G.V gebruikers , van alle gereedschap kopen om de klus
te klaren, maar het allerbelangrijkste gereedschap zijn
toch je armen-handen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graafmachine en betonmolen,uiteraard gevuld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je er inderdaad voorgoed vanaf!
Je kunt het onkruid wel tussen de tegels er uit peuteren .
Maar er blijft altijd wel stukjes wortel zitten en dus het onkruid komt zo weer terug .
Koop bij de super een fles schoonmaakazijn en spuit dat over het onkruid en weg is het .
Wel genoeg azijn gebruiken omdat het de wortels moet bereiken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het miezert strooizout op het onkruid tussen de tegels, niet doen als het echt regent.als de grond meer zout bevat dan de plantenwortels, zal de grond al het vocht aan de plant onttrekken zodat de plant afsterft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een hogedrukspuit kan je heel goed onkruid tussen de tegels wegspuiten. Ook goed om b.v. mos, dat op gewassen grindtegels zit, te verwijderen