hoe heet deze klimplant???

ik heb hem in Italie gekocht, ik wil ook graag weten hoe ik hem moet snoeien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, blauw. En n klimmer, bloemen hangen .
HeerVoldemort
11 jaar geleden
duzzzz. Ik geen een zoekopdracht: "Blauwe hangplant" en als resultaat:
http://www.deco-trade.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Oh link werkt niet: http://www.deco-trade.nl/dg95509blauw-180.html
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik geef het op, ik heb die plant wel eens ergens gezien, maar online kan ik hem niet vinden :-(
Het is wel een mooi plantje, vroeg of laat logt Eddijst in, en dan weten we het ;-)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
hehe ja inderdaad, alhoewel ik voor het eerst twijfel of zijn antwoord het juiste is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er nog een ander, misschien meer duidelijke foto van, maar die mag ik ( nog) niet plaatsen.
Amadea
11 jaar geleden
Je kunt het plaatje wel vervangen!

Het beste antwoord

Ik bedenk mij ineens...
ik heb iets soortgelijks gezien bij het tuincentrum een paar maanden geleden.
duranta erecta.
ik maak altijd foto's van het kaartje ook ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat je gelijk hebt. Hij heet volgens internet in het nederland: stoute jongen.

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet zeker maar volgens mij is het de Judaspenning plant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Volgens mij niet, blad klopt niet en deze bloemetjes hebben 5 blaadjes, de judaspenning maar 4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Judaspenning klimt of hangt niet en het blad is helemaal anders. http://kijkenindenatuur.nl/bloemen/judaspenning.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist stippel en judaspenning heeft ook geen witte randjes aan de bloemen.
Mogelijk is het de klimmende Plumbago, maar ik ken deze alleen in het blauw, zonder de witte randjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mmm, ik zie nog geen vergelijk. mijn klimmer heeft gekarteld blad en de bloemen hangen in uitlopers, soort trossen. lijkt wel wat op blauwe regen.
Ik vind het echt een bloem als de clematis. Hiervan zijn ook soorten met 5 blaadjes en gekleurde randjes.

http://www.google.nl/search?
q=clematis&hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7GGLL_nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=35WfULO_CKq40QWfx4HICA&ved=0CCIQsAQ&biw=1280&bih=586

Die snoei je als volgt; http://www.tuinbase.nl/clematis_snoeien/

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie dat mijn eerste link niet werkt, ik had namelijk gegoogeld op ' clematis afbeeldingen' en dit werkt dus niet. Je moet dus zelf even op clematis afbeeldingen googelen en dan krijg je heel veel foto's te zien. Misschien staat hij er wel bij, maar er zijn zoveel soorten!

Toegevoegd na 24 minuten:
De clematis komt in Italië ook veel voor en er is zelfs een Italiaanse clematis met de naam 'Clematis Viticella'. Hier zou je ook nog op kunnen googelen.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou, ik weet het niet zo. Ik dacht ook clematis, maar deze bloemen hangen aan soort trosjes, als blauwe regen en het blad is gekarteld.
amc
11 jaar geleden
De Italiaanse clematis viticella is juist bekend om zijn hangende klokjesvorm. Googel er maar eens op. Er zijn zovele soorten van!
amc
11 jaar geleden
http://www.groenrijk.nl/GroenEncyclopedie-Clematis-viticella-Betty-Corning
Als je deze bijv. bekijkt is het blad ook gekarteld, dus ze zijn er ook gekarteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ziet er héél anders uit.
ik zou het ook niet weten. maar hij is heel mooi
zet je hem in de winter binnen, of dek je hem goed af?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pokemon: hij staat in sardinie in de volle grond en daar is het nooit zo koud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh, ik dacht: je hebt hem in Italie op vakantie gekocht, en mee naar Nederland genomen.
Ik vind eerlijk gezegd deze plant ook wel veel op een Maagdenpalm lijken, vooral de bloemetjes.
Alleen is bij deze plant het bloemetje net iets blauwer, en minder wit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Kijk eens naar het hartje? Is totaal anders dan de gevraagde plant. En deze blaadjes zijn kleiner en staan veelvuldiger bij elkaar. Nee hoor, het is echt geen maagdenpalm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja klopt niet. btw: maagdenpalm is n kruiperd, geen klimmerd en de mijne heeft een gekarteld blad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een maagdenpalm in een hangpot doet, zal hij ook zijn stengeltjes laten hangen...
maar nee, hij lijkt er niet op.