hoe maak ik mijn grasveldje weer mooi?

Ik woon in de stad en wij hebben een heel klein tuintje. Maar onze katten (we hebben er drie en het zijn echt stadkatten) maken het grasveldje dat wij hebben helemaal kapot. Hoe zorg ik ervoor dat het weer mooi wordt en hoe kan ik dit voorkomen? Ik hoop dat jullie goede tips hebben want het ziet er verschrikkelijk uit!
de katten hebben wel een kattenbak maar ze gaan liever door hel luikje naar buiten om daar hun dingetjes te doen... de tuin is best donker in de zomer als de bomen eromheen weer blad krijgen, ook staat er een hoog huis tegenover.
het gras is erg modderig en nat.
we wonen nog maar 1,5 jaar in dit huis en we hebben in de zomer van 2013 hebben we er grasmatten in laten leggen.
xx een moeder met 2 dochters die een lelijke tuin hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

Allereerst is je tuin totaal ongeschikt voor een goed gazon.
Er is veel te weinig licht, als de bomen in de buurt eenmaal in het blad komen.
Kans op herstel is er dus niet.
Een gazon moet volop licht/ zon hebben en niet een paar uurtjes, maar liefst de hele dag.
Heeft het dat niet, dan blijven de graszoden los op de grond liggen en zullen nooit wortelen!
Probleem 2 zijn de katten, die nu alles loskrabben, dat kan je ze nooit afleren, dus is het zinloos iets aan je gazon op te knappen, de katten blijven krabben.
Dus kan je het gazonnetje nooit opknappen.
Zonde van je geld.
Een prima oplossing, is alle grond bedekken met een dikke laag gemalen boomschors.
Voordeel, het is altijd netjes!
Zeker 5 jaar geen onkruid, dus geen onderhoud.
je katten zullen het erg fijn vinden.
Dus iedereen tevreden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ed, boomschors weegt niet veel, waait het niet weg bij harde wind?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gemalen boomschors zijn geen houtsnippers, ik werk er al 30 jaar mee en het waait niet weg.
Alleen bij een hoek van een huis op de volle wind kan er iets weg waaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus bedankt.

Andere antwoorden (2)

ik adviseer je de modderige tuin af te dekken met iets dat waterdicht is en het zo te laten voor circa 1 a 2 maanden en dan merk dat de eerst gras sprietjes al komen.
Of je grond is helemaal ontvruchtbaar, dan moet je mest kopen en het gooien op de modderige grond en zorg ervoor dat de mest in alle plekken van de tuin komt onder boven links rechts etc. maar het moet natuurlijk wel op de modderige stuk grond blijven. succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
doordat je tuin niet geschikt is voor een echt gazon , de doorlaatbaarheid te wensen overlaat en je katten alles slopen is in dit geval (je wil een mooi gazon )een gazon uit kunstgras de beste oplossing, op den duur is dat dan ook nog de goedkoopste oplossing .