Weet iemand hoe dit blad heet?

Ik kan het niet vinden op internet.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het blad is dun en heeft zachte haartjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Komt het van een tuinplant, kamerplant, struik, of boom?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhm..Ik heb hem in het bos gevonden.Eigenlijk een soort grondbedekker. het was ook niet echt een struik. Gr.

Antwoorden (5)

het zou een soort bonte klimop kunnen zijn (daar zijn er meer van)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is het niet. het blad heeft een andere Textuur heel dunnetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het heeft zachte haartjes
Het zou het blad van een gele dovenetel kunnen zijn.
Plaatje bij antwoord
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of Bonte gele dovenetel..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was me net voor...
Ik denk de gele dovenetel.
Bonte gele dovenetel - Lamiastrum galeobdolon subsp. argentatum.
Het is een "dankbare" tuinplant met fraaie wit gevlekte bladeren die ook in de winter groen kan blijven. Maar het is ook een woekeraar, waarvan de uitlopers al snel opduiken in naastgelegen tuinen en plantsoenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een gevlekte of bonte dovenetel. Of het een bonte of een gevlekte is, is afhankelijk van de kleur van de bloemen. In bewide gevallen is het blad zacht behaard, dit in tegenstelling tot zijn prikkelige familiegenoot, de brandnetel. Die had je niet zomaar kunnen aanpakken, zonder er lange tijd last van te hebben (prikkende plekken.
Kijk eens onder dovenetel in de Plantenindex van www.tuinieren.nl; daar staat meer uitleg over de soorten en hun bloemkleuren.
Overigens is de dovenetel ook inheems in Nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is 't blad van de gele dovenetel Lamiastrum galeobdolon "Florentinum "
Alle dovenetels hebben kenmerkend een vierkante stengel. Kijk ook maar naar de brandnetel