hoe beregeningspomp het beste opslaan?

Heb dus een beregeningspomp die in de winter naar binnen gehaald wordt, maar ik vroeg me af wat de beste methode is om deze op te slaan, dwz water erin of water eruit, en waarom dan wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Antwoorden (2)

In de handleiding van een Gardena beregeningspomp staat het volgende:
Voor het aanbreken van de winter
moet de beregeningspomp leeggemaakt
worden.

1. Water-aftapschroef openen. Het
water loopt uit de beregeningspomp.
2. Beregeningspomp vorstvrij opbergen.

Als u water in de pomp laat zitten is er natuurlijk kans op bevriezing bij strenge vorst.

Zie op de volgende website.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb mijn beregeningspomp een keer leeg gemaakt
en en later bleek dat hij alsnog kapot gevroren te zijn
Daarom raad ik u aan om de beregeningspomp helemaal af te koppelen en leeg te laten en dan
op te slaan op een vorstvrije plaats
Groetjes : Jan