hoe kunnen spinnen springen?

Ik woon in het zuiden van Spanje en nu kom ik regelmatig kleine zwarte spinnetjes tegen, die als ik te dicht bij kom weg springen.Hoe doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Antwoorden (2)

De achterste twee poten worden gebruikt om te springen.
Misschien is de link in de bron wat, kun je wat meer lezen over 'springspinnen' misschien staat jou spin hier ook wel tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dmv de poten. Net als wij dat doen ;)

(ik denk overigens wel dat ze de achterste 4 poten gebruiken, of misschien zelfs dat de achterste 6 poten wel een functie hebben tijdens het maken van zo'n sprong.)

Spinnen zijn sterker dan je zou verwachten, met hun dunne pootjes. In verhouding zouden ze veel verder kunnen springen dan mensen.