Welke soort vogel is dit en hoe oud is die ongeveer ?

Mijn buren gaan morgen een boom kappen en hebben vanavond alvast de takken gesnoeid,ze kwamen een nest tegen met 1 vogel erin.
Ik vermoed dat het een houtduif is van ongeveer 2 weekjes oud.
Het eitandje zit nog op zijn snavel dus hij moet nog erg jong zijn.
Ik weet niet wanneer het eitandje verdwijnt maar die is nig goed zichtbaar.
Heeft iemand een idee welke vogelsoort het is en hoe oud ongeveer ?

Toegevoegd na 13 minuten:
Toen ik hem in mijn handen kreeg was duidelijk voelbaar dat zijn krop vol zat met zaadjes.
hij heeft lichtbruine veertjes in zijn nek en verder is het moeilijk te bepalen omdat hij nog zo klein is,het zijn meer pennen dan veren.
hij heeft donkere poten.
Een kauw kan het niet zijn want die hebben blauwe ogen en volgens mij vanaf de geboorte.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Volgens mij is dat een eend van een paar weken oud. iig geen duif aan de snavel te zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@d44ntje, even serieus, ik heb een film gezien (niet zo lang geleden) die vrij nieuw is. Planet earth volgens mij dat de film hete, daar zie je een heel nest jonge eendjes uit de boom springen die voor de 1e keer uit dat nest gaan. Wellicht weet iemand waar ik het over heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar sinds wanneer eenden nesten hebben in bomen durf ik je niet te zeggen, hihihihihihihi ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
For the record:
http://www.youtube.com/watch?v=s_91qJUyhTM ps: het is een duif
Bijna zeker is het een jonge houtduif, geen ander vogel heeft zo'n lelijke grote zwarte bek.
En twee weken kan aardig kloppen, ze groeien erg snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Wat ga je met hem doen D44ntje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
D44ntje hij lijkt op de foto groter, dan is hij dus veel jonger dan ik dacht.
Jonge duiven groeien onvoorstelbaar snel en moeten heel veel eten.
succes er mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ezeltje toch.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lol