Is plantperken ophogen door er zeezand door te mengen schadelijk voor later te planten planten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Zeezand is heel erg kalkrijk, omdat het hoofdbestanddeel uit kleine stukjes schelpen bestaat.
Dus voor planten die zuurminnend zijn, erg schadelijk.
Maar voor planten die kalkminnend zijn, uitstekend.
Zand mengen door b.v. klei, werd vroeger veel gedaan, om een betere structuur van de grond te krijgen.
En is op zich zeker niet slecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je moet er bij zeezand rekening mee houden dat -tenzij het gewassen is- dit zou is. En dat is niet zo best voor je planten / bodem. Dus zeezand toevoegen kan; Bodem draineert dan beter, en wordt droger (ongewenst op de drogere gronden..).