Wat voor combinaties in smaak zijn er in kruiden (zie toelichting)

Ik ben een verzameling aan het starten van eigenaardige kruiden met een combi-smaak (ik noem het het 'van varkenshaas tot paardevijg-tuintje') en ik ben erg benieuwd naar wat voor soorten ik nog kan gaan zoeken.. ik heb de volgende kruiden al gevonden (en niet altijd even lekker!):
-ananassalie
-chocolademunt
-appelmunt
-bananenmunt
-citroenthijm
-citroenbasilicum
-thaise basalicum (erg lekker!)
-kaneelbasilicum
- ...
Wie weet er nog meer..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Gembermunt, aardbeienmunt, zoetstofplantje, zomaar een paar voorbeelden van deze site;

http://puur-aroma.com/index.php?page=kruiden&kid=15
Moet je eens kijken, leuk!!!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik ga zelf zeker eens kijken bij deze kwekerij, lijken me erg leuke plantjes om ook in de tuin te hebben, want ze hebben nog een echte sierwaarde ook. Bedankt voor het leuke idee!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zoetstofplantje kende ik al, vorig jaar was deze goed bezig in mijn tuin, en heb er genoeg van gedroogd om nu nog te gebruiken, helaas heeft ie de winter niet overleefd..
Maar de Gember- en Aardbeienmunt ken ik niet! En idd een leuke site, ik zou graag eens langsgaan bij deze kwekerij :-)
amc
12 jaar geleden
Misschien komen we elkaar tegen . Als ik je eend zie staan weet ik dat je er bent ;p

Andere antwoorden (3)

Mango rode peper, die vind ik nog wel goed ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien begrijp je mijn vraag niet, of ik ken de plant 'mango-rode peper' niet.. Ik bedoel dus kruidenplanten met een dubbele smaak, en niet kruidenmengsels die een dubbele smaak hebben.
dropplant (anijshysop
Verder heb ik de link maar toegevoegd, wordt n beetje laat nu ;)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dropplant is toch geen anijshysop? Agastache Foeniculum heeft een heel andere soortnaam
anneliez
12 jaar geleden
Ik wist ook niet dat het hetzefde was, maar in register van bijgevoegde link staat dat, Als die liegen ,lieg ik mee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah mooi! Dank je wel voor je tip, lijkt me niet lekker (ik vind drop en anijs om te bibberen, zo vies) maar deze mag niet missen in mijn smaakjestuin :-)
De zwarte munt is om thee te zetten wel de allerlekkerste!!
Deze soort woekert minder dan de meeste andere soorten.
Dan is er nog de corsicaanse munt, die is slechts 1 cm. hoog en heeft een spectaculaire geur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor de tip, de corsicaanse munt stond al op mijn verlanglijstje, maar van de zwarte munt had ik nog nooit gehoord. Hij staat nou op mijn lijstje!