Hoe houd ik ratten weg van ons huis?

In onze straat is een gracht. Soms zien we een rat over straat lopen. Nu persoonlijk doet mij dat niks maar mijn moeder is als de dood voor ratten. Wij hebben 5 katten maar ze vangen niets. Hoe lossen we dit op een goede manier op?

Weet jij het antwoord?

/2500

De gemeente waarschuwen! Zij zijn verantwoordelijk, en moeten ervoor zorgen dat er geen ratten in de bebouwde kom zitten. Het probleem ontstaat vaak doordat mensen de eendjes voeren, en dat trekt ratten aan.

- afval en eten niet onafgedekt te laten staan - alle kieren en spleten te dichten met cement, gaas e.d. - horren te plaatsen voor kelderramen - rommelhokken en -zolders op te ruimen (Bron 1) Als je in plaats van ratten bestrijden de ratten preventief wilt weghouden kun je het beste een apparaat aanschaffen wat met ultrasoon geluid op een lage frequentie geluid maakt. Dit geluid is niet hoorbaar voor mensen, honden,katten en grote andere dieren. ( uitzonderingen zijn mogelijk) Het geluid geeft de ratten en muizen pijn aan hun oren en heeft negatieve invloed op hun zenuwstelsel, per ruimte heb je dan zo n apparaat nodig. Preventief kan het goed helpen zodat ze niet de keuze maken om bij jou een nest te beginnen. (Bron 2) Als jullie vooralsnog geen ratten in huis gezien hebben dan lijkt het mij dat het voldoende is om te zorgen dat je het eten in het huis goed opbergt en zorgt dat er geen gaten in het huis zitten aan de buitenkant waardoor de ratten binnen kunnen komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100