Welke plant/vrucht is dit?

Ik heb er twee in potten staan, en plotseling heeft er één een vrucht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is de pepino (Solanum muricatum) een eetbare vrucht die naar meloen-peer smaakt.
En wat een schitterende vrucht is dat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eddie het begint saai te worden ;-)) maar toch weer de welbekende DIKKE+
Echt een schitterende vrucht,bijna jammer om op te eten!
Ik ga absoluut proberen deze plant aan te schaffen, Weet je of hij meerdere vruchten geeft of moet ik dan meerdere planten kopen? Groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het antwoord op mijn vraag net gevonden op een hele uitgebreide interessante site,heb helaas geen broeikas:-(
nl.wikipedia.org/wiki/Pepino_(vrucht)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer he.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach Ed ik kan niet alles hebben,ben toch al heel tevreden en blij met alleswat in mijn tuin groeit en bloeit:-)) Ik las dat je de vrucht tegenwoordig steeds meer op markten ziet dus vraag aan iemand,als die toch naar de markt gaat,of hij/zij voor mij wil kijken en kopen ;-) Heb je de site gezien? Lijkt me echt iets voor jou,boordevol info over van alles!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach vlindertje er zijn zoveel mooie planten, die je niet kan hebben.............................................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vlindertje je schreef....nl.wikipedia.org/wiki/Pepino_(vrucht)
maar daar kan ik niets mee........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Ed, als je dat kopieert en dan plakt in bv google dan krijg je meteen de goede site,ik heb het net geprobeerd.
Hoop dat het lukt want het is echt heel interessant!
Groetjes weer :-)