Dit kan wel wat variëren, afhankelijk van welke meststoffen in het verleden zijn gebruikt, maar doorgaans ligt de PH-waarde van kleigrond boven de 6,5.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bodemvruchtbaarheid
10 jaar geleden
Zit je aan de kust op de zeeklei, waar oude schelpen in zitten, dan is de PH vaak ver boven de 7.
Zit je op de rivierklei, dan kan die aanzienlijk lager zijn.
Koop een simpel testsetje op een tuincentrum en ga aan het meten.
Besef echter wel, dat veel planten juist niet houden van een hoge zuurgraad, terwijl anderen juist van kalk houden.