hoe kan ik mijn muur die begroeid was met wingerdblad terug proper krijgen?

De wortels, zijn precies zuigmapjes, die hangen nog tegen de muur, de rest is geen probleem geweest, maar hoe krijg ik die worteltjes eraf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.4K

Antwoorden (4)

Dat is echt bijna niet te doen. Wat wij hebben gedaan is alles er letterlijk afschrobben. Dat was wel een witte muur dus daar konden we erover heen verven en zag je het niet meer. Dat zou je eventueel erna kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben weer een prachtige muur,ons halve huis zat onder de klimop.Wij werden het zo zat hebben er de hogedruk spuit opgezet.
Het huis is als nieuw,met een goede hogedruk spuit heb je dit zo schoon.Eerst de klimop verwijderen en dan al die zuig napjes er af spuiten.Suc6 verzekerd.
burgos
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Je zou hiermee de voegen ook kunnen beschadigen, zodanig dat de hele muur opnieuw gevoegd moet worden, dus pas op!
(Bij de buren is dat gebeurd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos, het gaat hier om de wingerd, niet om de klimop.
Wij hebben met een plamuurmes alles er moeten afsteken,het lukte niet met de hogedrukspuit. Misschien waren ze al te veel verdroogd. Daarna hebben we noodgedwongen de muur geverfd omdat je restanten bleef zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Dan was de hogedruk spuit niet krachtig genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou best kunnen... het werkte voor geen meter...alle taaie resten bleven gewoon zitten. Misschien scheelt het als een wingerd of een klimop ( dat was het bij ons) nog niet zolang over de muur groeit.
Wat je zou kunnen proberen, eerst met een bezem, alle losse rommel er af vegen, daarna met een klein verf brandertje over de zuignapjes en direct er na met een staalborstel na schuren.
Mogelijk krijg je het met een verfkrabber het voor een deel er af.
Even proberen.