Hoe heet deze snel groeiende snijbloem ook alweer?

Vreemde vraag van iemand die zelf jarenlang in de snijbloemen heeft gewerkt en veel soorten kent uit haar hoofd, maar ben van deze de naam kwijt... en kan er maar niet op komen!

Wat ik weet: het is een bloem die net als de tulp snel groeit als ie in het water staat, ruikt niet sterk, en zijn er in verschillende kleuren.

Ze worden meestal verkocht per 10.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

volgens mij zijn het anemonen, ranonkels hebben volgens mij dubbele bloemen

Toegevoegd na 2 minuten:
dit zijn ranonkels
http://www.google.nl/search?q=ranonkel&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vWsxULSmDOG90QXMkIDgDA&sqi=2&ved=0CFQQsAQ&biw=1280&bih=878

Toegevoegd na 3 minuten:
anemoon:
http://www.google.nl/search?q=ranonkel&hl=nl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vWsxULSmDOG90QXMkIDgDA&sqi=2&ved=0CFQQsAQ&biw=1280&bih=878#hl=nl&tbm=isch&sa=1&q=anemoon&oq=anemoon&gs_l=img.3..0l10.9641.11383.0.11722.7.6.0.1.1.0.77.442.6.6.0...0.0...1c.bAPwPI5g4v0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=25d765290ca3d91f&biw=1280&bih=878
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry je heb twee dezelfde linken toegevoegd. Had het zelf ook al gevonden na het lezen van je antwoord. Het is inderdaad de anemoon. De anemoon heeft veel minder bloemblaadjes en geen zijbloemen en gaat helemaal open, de ranonkel lijkt meer op een soort roos en heeft zijbloemen.
anneliez
11 jaar geleden
oef sorry voor de dubbele link, anemoon hoort trouwens bij de familie van de ranonkelachtigen las ik,(je steekt nog eens iets op hier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha das de bedoeling van deze site ;) Dank je wel!

Andere antwoorden (2)

Dat ziet er uit als een ranonkel.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo, jij bent snel! .. Ik kon er écht niet op komen.... Top! Het klopt inderdaad, dank je wel!!
Amadea
11 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry maar ik zat na het lezen van het volgende antwoord te googleen op anemoon en ranonkel, maar moet helaas toch voor de anemoon gaan. Google maar even..
Heel duidelijk anemoon. Ranonkel heeft een gevulde bloem.