Is dit het werk van een vogel (zie foto) en zo ja, welke soort vogel doet dit?

Ik heb eens gelezen dat sommige vogels insecten spiezen om later op te eten. Doen vogels dat ook met slakken en zo ja welke vogel(s)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

dit zou het werk van de grauwe klauwier kunnen zijn.
deze vogels hebben wel een roofvogelsnavel, maar niet de geschikte klauwen om een prooi vast te houden.
hij spietst z'n prooi op doorns en stekels, om die later op te kunnen peuzelen.
grauwe klauwieren eten insecten, maar ook kleine en jonge vogeltjes, muizen, kikkers, wormen en slakken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Zanglijsters eten ook slakken. Het zou weleens een zanglijster geweest kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
lijsters eten wel slakken, maar ze spietsen hun prooi niet.
wel hebben ze de gewoonte slakken kapot te laten vallen op een grote steen, de zgn "smidse".