Rondom mijn voortuin heb ik 3 rijen bakstenen op elkaar waarvan enkele nu los zijn gegaan. Bestaat er wel zoiets als betonlijm?

Hoe blijven bakstenem aan elkaar vastgeplakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Bij een bouwbedrijf, kan je kokers met spuitlijm kopen die speciaal voor buiten bedoelt zijn, voor het verlijmen van steen en beton.
Je plaatst ze in een lijmpistool en werkt erg makkelijk.
Toen dat nog niet bestond, heb ik ook wel eens tegellijm gebruikt, dat is poeder dat je met water moet aanmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Normaal gesproken metsel je bakstenen, met specie.

Er zijn wel legio andere mogelijkheden zoals speciale kit

Maar gewoon ouderwetse specie met een troffel er op smeren en metselen maar werkt het beste!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals metselaars het doen: cement. Daarnaast bestaat er ook een lijm waarmee je steen aan elkaar kan plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Industriële kit plakt alles aan elkaar vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke bouwmaart heeft deze.
Louis