Waarom zoekt steeds dezelfde vlinder mijn gezelschap op ? (zie uitleg)

In mijn tuin word ik steeds opgezocht door dezelfde vlinder die steeds op mijn schouder/hand/arm landt. (ik herken het kleine hapje uit één vleugeltje).

Of het nu ochtend, middag of avond is, het lijkt wel of hij heel de dag op me zit te wachten.

Als hij op mijn hand zit kan ik hem zelfs zachtjes strelen op z'n harige lijfje!

Ik gebruik geen parfum en draag geen opzichtige kleuren.
Bij mijn man komt hij niet zitten.

Heb ik nu een tamme vlinder ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
42.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een harig lijfje ?
Kristal
11 jaar geleden
...die vlinder? ;-)

Antwoorden (3)

Eigenlijk ben ik te nuchter voor mijn volgende verhaaltje,
maar heb het nu al zovaak gehoord dat ik het schrijf..
Ik werk op een uitvaartcentrum.
Er was een jonge vrouw die haar man had verloren aan een ziekte...hij zei de laatste tijd tegen haar...
als ik terugkom...dan kom ik als vlinder..

De dag na zijn overlijden kwam er een bruine vlinder binnen,
terwijl ze nog NOOIT een vlinder binnen had gekregen...
hij ging op haar schouder zitten en bij de kinderen op hun knie en ging weer weg...
Bij de uitvaartverzorger kwam hij niet !!

Ik heb dat ook al van anderen gehoord die iemand hadden verloren.
Dus...waar ik nu benieuwd naar ben... heb jij iemand verloren...door overlijden..die nog over je kan "waken" ??
Die erg naast jou stond...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit verschijnsel is me bekend, in het rana natuurpark waar ik ook rondleidingen verzorg, kan ik ook vlinders aaien!
Soms gaan ze zelfs op mijn uitgestoken vinger zitten om zich te laten bewonderen.
Maar soms doen dat ook bijen, zweefvliegen hommels enz.
Ook zitten ze vaak op mijn kleding, mogelijk door de kleuren, maar misschien ook door een bepaalde vorm.
Hoe dichter we zelf naar de natuur komen, hoe dichter de natuur bij ons komt, vertel ik de mensen dan maar.
Hele rustige mensen die het ook proberen, lukt het ook wel eens.
Maar er moet meer zijn.
Iets in hun/ mijn houding is voor ze niet bedreigend.
Ze ervaren ons niet als vijand.
Mogelijk stralen bepaalde mensen een bepaalde energie/ rust uit, die ze kunnen oppikken, dat zie je soms ook bij huisdieren zoals honden, katten en vooral paarden.
Spiritueel gezien, hangen sommige mensen er een prachtig verhaal aan vast en zijn het overleden dierbaren.
Je een voelen met de natuur en dat uitstralen, lijkt me logischer en dat is al moeilijk genoeg.
En oh ja, het komt veel meer voor bij vrouwen dan bij mannen..............

Toegevoegd na 37 minuten:
wat ik nog wil toevoegen, het overkomt me alleen maar als ik me heel rustig en blij voel, met van binnen een warm, tintelend gevoel, ook de aanraking met de vlinder doet dan iets met me, terwijl het voor mij al heel normaal is.
Dus iets reageert op iets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ (ook al ben ik een ongelooflijke stresskip)
Kristal
11 jaar geleden
Nou ja, madammeke, geniet er dan maar gewoon van :-) +1 Ed voor je mooie antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt M + K
flyingcrow
11 jaar geleden
+!
Het zou kunnen zijn dat je een bepaalde geur bij je draagt. Vlinders zijn bv gek op urine...(no offence...)