Welke herbicide moet ik gebruiken om een boomstronk tot in de wortels te vernietigen ?Ik weet wel dat men er gaten moet in boren maar wat moet er in ?

De stronken maken jaarlijks scheuten en ik ben dit nu wel even beu .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
18K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe wij (Engelse platteland) het doen: als de boom om is met de kettingzaag een kruis in het midden van de stronk maken, benzine erin gieten, klaar!

Het beste antwoord

boor gaatjes in het nog levende hout van de stronk en giet deze vol met de werkzame stof glyfosaat. glyfosaat zit in onkruidbestrijdingsmiddelen zoals roundup en onkruidverdelger.
Let bij het kopen van onkruidverdelger dus op de werkzame stof
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Denk dat je het verkeerd aanpakt, je laat de stronk uitlopen tot het scheuten zijn, daardoor krijgt hij weer bladgroen en weer hoop om tot een nieuwe boom uit te lopen, dus blijft hij groeien.
Breek direct als je ze ziet, de nog tere kleine uitlopers er af en hou dit vol, op den duur gaat de stronk toch dood, want hij kan niet zonder bladgroen.
Nog geen min. werk en een paar keer per jaar.
Ook kan je proberen er schoonmaakazijn over te gieten, hiervan gaat alle onkruid dood.
Maak een gaatje in de dop van de fles en spuit het zo over de scheutjes.
Kost bijna niets!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Genoxone is een middel tegen onkruid en struikgewas maar kan ook gebruikt worden om boomstronken te doen afsterven. Mazout kan evengoed helpen maar is natuurlijk minder milieu vriendelijk.

€ +/- 20 voor 250 mL, goed voor 20L als gewassen doder.
50/50 met water mengen en de pas gezaagde stronk insmeren om te beletten dat die weer gaat uitschieten.

PS: de oplossing van Eddijst (+) is ook goed maar zal veel langer duren.