Wat kan ik doen aan strontvliegen dankzij de buren?Ze hebben een volière in de tuin waar niks aan gedaan wordt en ze laten de hond uit in de tuin.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.9K

Het beste antwoord

Het enig wat je kan doen is de buren erop aanspreken.Verder denk ik ook dat je als het zo doorgaat ook muizen en ratten erbij komen als ze ernog niet zijn.Weet niet of het een huurhuis is dan kan je naar de woningstichting gaan en een klacht indienen.Maar probeer eerst eens de buren erop aan te spreken want zij zullen er ook last van hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De buren aanspreken gaat helaas niet.Ik heb al problemen genoeg met de buren.Er valt namelijk niet mee te praten, want ze zijn minder sociaal.

Andere antwoorden (1)

Wij hebben hier ook twee volieres, maar nooit de 'strontvliegen' waar jij het over hebt.
Dus hoef je ze daar niet over aan te spreken.
Wel krijg je ze op de hondenpoep, zeker als het regelmatig gebeurd.
Behalve je buren er over aan spreken, zal je er niet veel aan kunnen doen.
Informeer bij andere naaste buren, of ze ook overlast hebben, zo je, dan kan je iets gezamenlijks aanpakken.
Weet wel zeker dat je het over de echte strontvliegen hebt, en niet over bepaalde andere soorten vliegen, die er sprekend op lijken.
Strontvliegen hebben niets in je tuin te zoeken, als er geen stront ligt, dus heb ik zo mijn twijfels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Strontvliegen zijn toch die vliegen met een groen/metallic kleurtje Eddijst? Die vond ik altijd mooi :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die vliegen bedoel ik.En aan mijn tuin ligt het niet want ik heb een schone tuin.De volière van de buren staat tegen het muurtje wat tussen ons staat en daar zie de vliegen echt weg komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn dus geen stontvliegen die zijn klein en goudkleurig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist Hofman, strontvliegen zijn goudkleurig van kleur, het zijn trage vliegers. HeerVoldemorten
Die groen/ blauwe/ metallic zijn vleesvliegen, die komen af op dode dieren, ook b.v. dode muizen.
En bij een voliere horen nu eenmaal muizen en als je die met gif bestrijdt, krijg je dode muizen en daar komen de vleesvliegen op af.
Heel nuttig trouwens, want de vleesvliegen leggen daar hun eitjes op en de dag er na zijn er al levende maden die de muis snel opruimen/ opeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker voor de vissen trouwens die maden!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kip, kip, kip...
oh nee, vis, vis , vis, vis.........
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Aha ok Eddijst, bedankt voor de info. Ik dacht altijd dat het strontvliegen waren, omdat ik ze vaak op de hondendrollen zie zitten in het hondenuitlaatveld.