Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je polyanthes tuberosa overhouden? En zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De tuberoos (Polianthes tuberosa) is één van de allermooiste snijbloemen, met prachtige trossen, dubbele witte bloemen met een aangename zoete geur. De wortelstok moet op en warme, zonnige in voedzame grond geplaatst worden. Na de bloei en voor de winter/vorst zou je de bol in tuintuf kunnen leggen op een koele plaats. 1x per week wel nat sproeien zodat hij niet helemaal uitdroogt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me inderdaad een interessante tip. Polyanthes tuberosa is bij ons in België moeilijk te vinden. Ik vind de bloemen zo mooi dat ik ze echt zou missen in de tuin.
Ook bij (niet botanische) tulpen blijkt dat uitgraven beter is dan de knollen in de grond laten zitten (om virusziekten te voorkomen) Vorig jaar hebben de bollen het overleefd met een dik pak gedroogde dennennaalden en geplant onder winterbonekruid (wintergroen) Bedankt voor de goede tip!

Andere antwoorden (1)

ja, dat kan, niet tot in het oneindige, maar een paar jaar kan prima.
ik had ze in een pot staan, en na de bloei stopte ik met watergeven, maar liet ze nog wel licht staan.
als het groen was afgestorven zette ik de bollen met pot en al achterin de kast tot het volgend voorjaar.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding