Ik wil de tuin verlengen door een halve meter van de brandgang af te halen. mag dit zomaar?Zo ja, moet je hiervoor toestemming hebben en bij wie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dit doet dan zit je zo bij De Rijdende Rechter.
Het is gewoon stelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien zet de vraagstellers wel brandnetels neer op het betreffende stukje en is het geen enkel probleem als men deze plat trapt.

Antwoorden (2)

Dat mag niet het is een brandgang en die is bedoeld als vluchtweg. Hiervoor krijg je nooit toestemming.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast is de brandgang mogelijk gemeentegrond.
Je kunt het natuurlijk altijd vragen, aan de gemeente dan dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet altijd zo bij mijn toenmalige koopwoning was de grond van de brandgang aan de achterzijde van mijn tuin van mezelf maar mocht hem niet afsluiten omdat de achterburen recht van overpad hadden en omdat het ook een vluchtweg was
Je moet hiervoor bij de gemeente zijn, die zou je evenueel grond kunnen verkopen (uiteraard mag je niet zomaar gratis je tuin uitbreiden met een stuk land dat niet van jou is!). Zoals hierboven al aangegeven is de kans dat je hiervoor toestemming krijgt nihil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
belangrijker is dat een brandgang niet voor niets zo heet: het is ook een vluchtweg, en die mag je niet zomaar afsluiten of verkleinen.