Ik wil mijn vuilnisbakken buiten de poort laten staan,ik heb een eigen huis,wijkbeheer zegt terug in mijn tuin.heb ik recht op overpad?

ze staan nu in een straatje waar alleen bewoners gebruik van mogen maken, ze staan ook nog is in houten bakken om de kliko's te verbergen. ze staan niemand in de weg, als eventueel brandweer erbij zou moeten dan hebben ze daar geen last van. nu is mijn vraag eigenlijk moet ik ze daar weg halen of mag ik ze laten staan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
6K

Antwoorden (1)

dit heeft niks met recht op overpad te maken. recht van overpad houdt in, dat je over andersmans grond je mag verplaatsen, om op je eigen terrein te komen. dus niet het recht om je spullen op dat pad je parkeren.

van belang is van wie het pad is. is dit gemeente grond of is het eigendom van een vereniging van eigenaars?

de eigenaar kan voorwaarden stellen aan het gebruik van het pad.

omdat wijkbeheer zich er mee bezig houdt, ga ik er maar vanuit dat het gemeentegrond is, met beperkte toegang. de gemeente heeft dan ongetwijfeld regels opgesteld over het gebruik van het pad. sla die er eens op na. ik vermoed echter dat er is gesteld, dat je geen spullen mag plaatsen op het pad.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, waar kan ik die regels vinden?
Sorry, ik ben een leek op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan vraag je toch bij het wijkbeheer naar die regels?
Zij bepalen dat ze weg moeten,
dan geven zij ook aan op grond waarvan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ precies het juiste antwoord. Het gaat hier niet om recht van overpad. Zelf als je recht van overpad op het weggetje hebt hoeft dat nog niet te betekenen dat je je vuilnisbakken daar mag plaatsen. Ik vermoed dat wijkbeheer gelijk heeft en je je vuilnisbakken gewoon net als iedereen op je eigen terrein moet bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit in zo'n zelfde situatie! Marlboroman bedoelt denk ik met 'recht van overpad' dat in het kadaster te zien is dat alle woningen aan elkaar grenzen, dat de plaats waar nu de containers staan niet een andere eigenaar hebben dan de bewoners zelf. Verandert dat nog iets aan je antwoord?