Waarom hebben mijn geraniums zoveel blad en zo weinig bloemen?

2 of 3 geranium in een bloemenbak , 1x per maand extra plantenvoeding. Prima op kleur maar kleine bloemen en vereselijk veel blad. Ik haal elke dag de uitgebloeide bloemen eruit. Blad heeft gezonde kleur. Wat doe ik fout?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je doet niets fout, de geranium's hebben zon nodig en liefst aan de droge kant. Helaas in deze regenzomer, maken ze meer blad dan bloem. Als het weer omslaat naar echt zomer, ze aan de droge kant laten, dan gaat de groei er uit en komen er meer bloemen. Mogelijk dat het blad slap gaat hengen, omdat de plant even moet wennen aan minder water( regen)

waarschijnlijk geef je plantenvoeding waar niet de juiste verhouding voedingsstoffen inzit. probeer eens voeding spediaal voor bloeiende planten. ik zou trouwens in deze tijd van het jaar wekelijks voeding geven. succes!

Ik heb ooit gehoord dat geraniums niet teveel potruimte moeten hebben, dan groeien ze meer op wortel dan op bloem. Dus misschien meer proppen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100