Wat is een goedkope manier om mn tuin te omheinen?

Ik heb nu een heg die veel onderhoud vergt en als ik m wat hoger laat groeien gaan er buren klagen . Een schutting is geen optie want dat is te duur voor me.

Toegevoegd na 22 minuten:
de tuin is 40meter lang en 15 breed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Je praat dus over meer dan 100 m omheining!!!
Dat zal toch wel wat geld gaan kosten.
Bij ons bedrijf, hebben we kleinmazige beton-bouwmatten geplaatst, deze zijn 2 m. hoog en 5 m. lang.
Sla iedere 1.5 m. een flinke paal in de grond en plaats de bouwmatten met grote krammen daaraan vast.
bevestig nu, zwart windbreekgaas aan de bouwmatten, hierdoor heb je aanmerkelijk minder wind in de tuin, het geeft toch een knus gevoel , is enigszinds transparant en je tuinplanten zijn er erg blij mee.
De bouwmatten bestaan uit een speciaal soort ijzer, dat eerst de kleur krijgt van roestig ijzer, maar later donkerbruin wordt en dan niet verder roest, dus geen onderhoud, je kunt er aan jouw kant, prachtig heesters tegen aan planten voor een mooi geheel.
Wil je niet de twee meter benutten van de hoogte van de bouwmatten, graaf dan een deel in de grond, of knip er een stuk van af, de hoogte van 1.75 is de meest mooie hoogte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Rasters met klimop. Klimop groeit snel en blijft ook in de winter groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een afgesloten tuin wilt kun je een hek plaatsen met hedra oid. Een goedkope oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
palen in de grond slaan, daar takken in doen. dus eerst voor de ene paal langs en dan achter de andere paal langs enz. staat heel leuk, wij hebben het zelf ook! beetje onduidelijk uitgelegd, sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevlochten heg. Deden ze vroeger bij weilanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, heel leuk natuurlijk maar waar haal je zoveel wilgentakken vandaan dan?(neem aan dat dat met wil moet??)