wat te doen tegen duiven en duivenpoep overlast?

verschrikkelijk elke dag weer grote klodders poep op me stoelen en andere spullen, word er echt gek van wagelijk is het. ik heb geen balkon of iets dus gaas heeft geen zin, iemand tips of ideen waar duiven ook van afschrikken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
7.2K

Antwoorden (6)

gaan ze misschien op je goot zitten?
dan is prikka een goed idee.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zitten eigenlijk overal, heb in de boom blijkbaar ook al een duivennest dusja daar komen ze ook vandaan ben ik bang
even een touwtje spannen en daar wat stukjes aluminiumfolie aan vast maken, dat maakt een knisperend geluid, dat vinden ze niet zo leuk.

wij deden dat ook wel in de tuin als we net nieuw gras hadden gezaaid. er kwamen dan geen vogeltjes meer.

gewoon een tijdje in de buurt hangen bij de plek waar ze het vaakst zitten. dan zoeken ze wel een ander plekje
13 jaar geleden
Een nep-valk aan dun draadje .

uiteraard is een zeiltje over je tuinset ook een optie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde euvel en probeer daar al meer dan 10 jaar( toen is iemand die duiven hield hier in de buurt, verhuisd en die duiven blijven komen en hebben mijn dak als favoriet alternatief uitgekozen) iets aan te doen.
Alles heb ik geprobeerd. Gemeente, provincie: noem maar op. Heb aangegeven het ook zelf te willen aanpakken. (Een jagende zwager die ook nog graag een duif op het menu ziet.. weet er wel raad mee~) Maar ik mag niks. Geen vangkooi. Niet afschieten. Geen gifkorrels. Niks.
Ondertussen kan ik geen raam openlaten, geen was ophangen en noem maar op, want die beesten vervuilen doorlopend en hun uitwerpselen bevatten tientallen (gevaarlijke) ziektekiemen.
In elk geval hebben duiven de pest aan bewegende dingen. Mijn dak is daar helaas te hoog voor. Maar misschien heb jij een mogelijkheid om ergens slierten, vlaggetjes o.i.d. te hangen. Daar schijnen ze voor op de vlucht te gaan. Of anders van die strips met uitsteeksels in de dakgoot plakken (dat loopt namelijk niet lekker v oor ze) .
verwacht geen medewerking van de gemeente, want die laat het 100% afweten en werkt jou zelfs nog tegen, als je een wat rigoureuzer plannetje wilt uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plastic zakjes in repen knippen en die overal neerhangen en zorgen dat er niks meer te eten valt dus geen brood kruimels
duiven komen en blijven zolang er steeds iets te eten valt
wat ook kan helpen.bij een tuincentrum verkopen ze van die gipsen katten die kan je neerleggen en hangen dat wil ook wel eens helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een kerkuil maak daar beste vriendjes mee en laat hem regelmatig rond vliegen daar schrikken duiven van maar een kerkuil zal nooit een duif aanvallen mel muisjes of ratjes. Een kerkuil is mooi een heel trouw maar kost wel tussen de 5 en 7 honderd euro, maar dan heb je echt een pracht dier. ik had het zelfde probleem en heb ik op die manier opgelost...............................een nadeel een kerkuil wordt niet oud. hooguit 3 jaar en die afscheid doet pyn want zyn hele leven houdt ie jou in het oog en jy hem............trouw..