Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet de naam van deze planten?

Bij ons staan de plantsoenen vol met planten die ik heel mooi vind,ook precies aan de overkant van mijn huis dus kan ik er van genieten! Nu zou ik graag de naam willen weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat ze 'Spierstruik' heten. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt helemaal want de witte variant kom je heel vaak tegen ( en dat voor iemand die alleen rozen van tulpen kan onderscheiden :P)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spiraea japonica oftewel spierstruik. + voor ThirzaJoy!
http://www.neerlandstuin.nl/struiken/spiraea2.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Latijnse naam:Spiraea japonica
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa haha ik wist dat de latijnse naam zo heette maar ik wist niet of dat zo belangerijk was om te weten:P
Amadea
11 jaar geleden
Vaak kan op op de Latijnse naam veel meer informatie over de plant vinden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okee dan zal ik het de volgende keer erbij zetten ;D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En planten hebben vaak ook Nederlandse namen die per streek verschillen. Met de Latijnse benaming erbij kunnen er geen misverstanden over ontstaat. En je mag je kennis best etaleren hier, daar is de site juist voor bedoeld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad graag de latijnse naam vermelden. Dan is ie voor iedereen makkelijk op internet op te zoeken, of aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord, gezien de vele reacties blijkt het inderdaad om een Spiraea japonica te gaan!

Andere antwoorden (3)

Het lijkt wel op een duizendschoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker niet want die herken ik uit "duizend " planten ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sedum is een vetplant dus dat is het niet,maar in ieder geval bedankt voor het opzoeken, inmiddels weet ik dat het een Spiraea is.
Het gaat hier om een Spiraea . Het is een vaste plant, die elk jaar in het najaar ( na de bloei ) terug gesnoeid kan worden om hem in model te houden. Groeit goed op bijna alle grondsoorten. Bloeit zeer rijk met grote paarse schermen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding