Is het met Deet nodig om je gehele been in te smeren, of voldoet een kleine streep/stip?

Ik vroeg me af of deet dus een actieve radius heeft?
Van citroenella wordt er wel een radius bij gezet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Cryofiel
11 jaar geleden
Hier en daar een streepje is mij veel te veel gedoe. Dus of niet insmeren/inspuiten, of overal. Hoef je verder niet na te denken en geen moeite te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat ook op de flesjes.
Tenminste wel die ik heb:
Alle blote delen helemaal insmeren.

Antwoorden (1)

Uit onderzoek (zie link) blijkt echter dat muggen de stof ruiken en proberen die stof te vermijden.

Het heeft dus een actieve radius.

Uit persoonlijke ervaring:
Ik ben in heel veel landen geweest. Bij de meeste landen kun je wat opspuiten op je armen, benen, torso en gezicht en de muggen blijven weg. In Mexico en Dominicaanse Republiek ben ik de natuurparken ingeweest en daar moest ik de deet helemaal uitsmeren. Op dat ene stukje dat je vergat werd je nog gestoken.

Mocht je er nog meer over willen weten dan heb ik nog een wikipedia-link erbij gezet.