Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zitten er in kleine onvolgroeide pompoenen vruchtbare pitjes?

Van de zomer kon ik bij de tussenschoolse opvang gratis een pompoenplantje meenemen. Deze had een groeiachterstand, vanwege de tijd dat deze daar heeft gestaan. Meteen in de tuin geplant, maar helaas is er maar één enkele pompoen aan gekomen en toen de vorst in trad, was deze niet veel groter dan een knikker. (zie foto)

Nu is mijn vraag, of hier (vruchtbare) pitjes in zitten, zodat ik het volgend jaar opnieuw kan proberen. Is deze mini pompoen eetbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
709

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Aan het einde van een groeiseisoen, stoppen deze planten vrij plotseling met groeien.
In alle, nog niet volgroeide pompoenen, zitten geen goede kiemkrachtige zaden.
Ook zijn deze vruchten niet eetbaar.
Wil je volgend jaar succesvol pompoenen kweken, zorg dan voor een goede bemeste grond en voldoende water.
Ook moet je dit soort planten optijd zaaien/ planten, anders ben je weer te laat.
Koop in een tuincentrum/ bloemenwinkel een mooie pompoen, laat hem thuis helemaal geel worden( rijp) en haal de zaden er uit voor volgend jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding