Bestaat in Nederland de Hibiscus (Chinese Roos) ook met gele bloemen als struik voor in de tuin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.3K

Het beste antwoord

ja hoor, deze tuinhibiscus bestaat ook in de gele kleur.
Helaas is echter gebleken dat in de afgelopen winter, er duizenden zijn bevroren, mogelijk is er nu moeilijker aan te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Duizenden,voor mij zijn er duizenden overgebleven.
Bij mij in de tuin alles dood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!
Zijn specifiek de gele bevroren, of alle hibiscuskleuren?
Dus eigenlijk is mijn vraag: is de gele minder vorstbestendig dan de andere? Ik heb ze namelijk nog nooit gezien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daarom zet ik mijn gele hibiscus in de winter in de kas :-) - hou hem dus als potplant ipv als struik in de tuin. De witte en paarse hibiscus doen het overigens wel gewoon goed dit jaar - in de tuin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat betekent, dat de gele gevoeliger is?
Ik heb ze nog noooooit gezien; lijkt me prachtig als-ie vol in bloei staat! Ik heb geen kas, dus zou um eventueel als struik willen.... ik had jaaaaaaaarenlang een witte, was bijna een boom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of er bepaalde kleuren nu wel of niet zijn bevroren weet ik niet, het is allemaal de zelfde soort, maar soms komt het voor, dat bepaalde kleuren van de zelfde soort iets meer of minder gevoelig zijn voor bevriezen.
Wat ook gek is, dat vooral de oudere struiken zijn bevroren, de jongere veel minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd inderdaad; ik heb dit bij meer mensen gehoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Ed!

Andere antwoorden (2)

ik heb in de tuin altijd blauwe gehad. de mijne staat nu al volop in bloei. erg vroeg dit jaar, en helemaal geen vorstschade.
verder zie ik de rose en de witte heel veel. de gele heb ik binnen op de vensterbank, waar ie het ook niet lekker doet.

gele heb ik buiten ook nog nooit gezien.
dacht net als jij dat gele van de hibiscus chinensis waren, en dus niet winterhard, en de buitenhibiscus de hibiscus syriacus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord.
De Hibiscus die geschikt is voor de tuin, is de Hibiscus syriacus. In principe zijn de kleuren van de bloemen van wit tot lilablauw; geel is uitermate moeilijk verkrijgbaar. En als de plant al geel bloeit, dan is dat uitermate zachtgeel.
Kijk ook eens op de Plantenindex van www.tuinieren.nl. Daar staat van een aantal Hibiscusplanten veel informatie