kan je een zinken gieter echt als gieter gebruiken of gaat het lekken op d'n duur?

Ik heb ooit een kleine zinken gieter gekregen, waar je ook als decoratie een plantje in kan doen. Ik vraag mij af of je deze gieter ook echt kan gebruiken, of gaat het door het water waarvan er altijd een laagje in blijf zitten, op den duur lekken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3K

Antwoorden (2)

Als je de zinken gieter goed gehandeld en droog weg zet dan gaat hij jaren mee. Zink kan namelijk niet roesten, het is geen ijzer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen de hele oude gieters van vroeger waren van zink.
Zink is zeer duurzaam en gaat dus heel lang mee.
Later waren de gieters van ijzer dat verzinkt was.
Die zien er dus ook uit als zink, maar zijn het niet.
Denk dat jij zo een gieter hebt.
Maar ook deze zijn redelijk duurzaam en gaan best wel lang mee.
Met een magneet kan je testen of je een zinken, dan wel verzinkte gieter hebt.