hoe en wanneer kan ik mijn laurierstruik,inmiddels boom,drastisch snoeien zonder dat hij dood gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
8.7K

Antwoorden (5)

Die dingen zijn zeer sterk,
je kan bijna alles wegzagen en een paar jaar later is ie al weer helemaal terug.

Aan je andere vraag te zien heb je grote plannen,
je kan de laurier snoeier zover je wilt, beter nog iets verder anders blijf je bezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je jouw laurier struik wil snoeien, moet je dat niet nu doen,snoeien doe je altijd in het najaar,ik heb het even voor je opgezocht op laurier wikipedia daar moet je maar eens even kijken,daar wordt precies verteld hoe je met de laurier moet omgaan. Het zou toch zonde zijn als je het niet goed doet en hij legt het loodje.
Suc6
burgos
11 jaar geleden
Wat veel mensen niet weten is dat de meeste struiken en bomen uitstekend in de zomer kan snoeien.
Zo ook de laurierstruik.
Je kunt deze terugsnoeien totop het kale hout.
Al is dat tot 1 m hoog!
Na het snoeien is de laurier een week of 3/ 4 zonder blad, daarna zal hij overal weer gaan uitlopen en voor de winter weer in blad zitten.
Wel niet te lang mee wachten, het is al juli.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste periode om de laurier (Laurus nobilis) te snoeien is in de winterperiode, ergens tussen november en februari.
Deze heester is geschikt voor vormsnoei maar kan ook goed tegen drastische snoeibeurten, dus knip jonge scheuten af tot ongeveer 5 cm boven het oude hout.
Zorg daarbij dat je in de twijgen knipt en niet in het blad zelf: dit kun je voorkomen door geen heggenschaar maar een snoeischaar te gebruiken.

Voor meer over snoeien: www.tuinieren.nl/d/onderhoud/snoeien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat spul is zo sterk en je moet het wel erg bont maken dat het kapot zou gaan (in ieder geval bij stuiken die al wat ouder zijn en grote wortels hebben).
Gewoon tot op de grond af te zagen/knippen en het schiet wel weer uit.