Wat is dit voor bladluis?

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoe kom ik er van af.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Dat is wolluis. Ongedierte dat behoort tot de familie Pseudococcidae en zich typeert door z’n wollige laag en afzetting.

Als er nog weinig pluisjes en wolluizen te vinden zijn: spoel de bladeren van de plant goed af met een flinke straal water, met name de onderkant.
Amadea
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Natuurlijk zijn er ook andere manieren.
- Bijvoorbeeld een goed geroerd mengsel maken van een half kopje keukenzout en een heel kopje water. Dat met een kwastje op de beluisde bladeren strijken, dan sterven de beestjes. Daarna afspoelen met schoon water.
- Of een leger lieveheersbeestjes of sluipwespen inzetten.
wolluis:
Als er nog weinig pluisjes (en wolluizen) zijn te vinden: Spoel de bladeren van de plant goed af met een flinke straal water, met name de onderkant.
Zijn er al veel pluisjes en wolluizen te zien, kan je biologisch verantwoordde insectensprays inzetten, zoals bijvoorbeeld: Spruzit Ecostyle, of Promanal insectenspray en Naturen dat o.a. te koop is bij de Tuinadvies webwinkel.
Het gebruik van chemische middelen is niet meer zo effectief, doordat witte vlieg immuun is geworden voor veel van deze middelen.
Enkele chemische middelen die te gebruiken zijn: Insecticide 10, en Provado Garden staafjes (van Bayer) te koop bij o.a. Tuinadvies Webwinkel
Het aantal staafjes dat je gebruikt is afhankelijk van de grootte van de pot. Tot 14 cm doorsnee is 1 pin voldoende, tot 20 cm 2 pinnetjes en tot 25 cm 3 pinnetjes.
fremar