Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je mooie geraniums

Mijn geraniums blijven altijd zo klein. Soms zie ik op balkons van die mooie grote geraniums, hoe krijgen die lui dat voor elkaar? Snoeien op een bepaalde manier of zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
18.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ligt er ook aan wat voor soort geraniums je hebt. De Oostenrijkse hang geraniums bv bloeien heel uitbundig en hoef je weinig aan te doen,zorgen dat ze niet uitdrogen en de dode bloemen er eruit halen. Snoeien doe ik zelf nooit.

Groet vlindertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

mest water en de wortels niet teveel ruimte geven, anders groeit de wortel wel maar de plant zelf niet. Niet te grote pot dus
(Lees meer...)
11 jaar geleden
ik heb al jaren geraniums (pelargoniums), en ik vind het heel makkelijke planten, die idd flink groot worden, en blijven bloeien.
snoeien doe ik nooit, maar als ze na enkele jaren uit hun krachten gegroeid zijn, dan stek ik ze, en heb ik binnen de kortste keren weer een flinke plant.
ze willen veel licht, regelmatig voeding, en veel water.
officieel hoeven ze niet veel water, maar bij mij zijn het nathalzen.
een grote pot is natuurlijk ook een vereiste.
in de winter op een lichte en koele kamer zetten; zo gaan ze jaren mee.
(Lees meer...)
Rieneke1
11 jaar geleden
Vooral de juiste mest geven waar niet te veel stikstof in zit.
Liefst vloeibare mest dat direct opgenomen wordt door de plant. ( 1x per week of per twee weken)
Een voldoende zonnige plaats.
En aan de droge kant houden.
Oude bloemen en bladeren op tijd verwijderen, die kunnen ' smet' veroorzaken aan gezonde bloemen/ bladeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
hahaha de mijne doen het nog het beste op het noorden en vochtig, eigenwijze mormels he? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kattevrouwtje weer hoor!
En die van mij, doen het ook nog in de kelder!
Nee hoor, ik heb geen geraniums ( Perlargonium's)
Wil ik graag wel even weten zijn dat hang-, zaai- of stekgaranium's ?
Rieneke1
11 jaar geleden
gewone en franse, allebei gestekt.
na een jaar of wat gaat het mooie er af, en stek ik ze.
Als je echt supergrote en mooie bloemen wilt zonder veel moeite....koop een pakje 'miracle grow' bij het tuincentrum.
Het is een blauw goedje, dat je een keer in de 10 dagen opgelost in water aan je platen geeft.
Succes verzekerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding