Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke buitenplant is dit?

Weet iemand wat de naam is van deze plant? Ik ben ook op zoek naar deze plant, maar dan met een heel donker blad. Ik heb al bij verschillende tuincentra's gekeken, maar ik zie deze nergens. Wie weet dit wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
733
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij wachten op Eddij, die weet het wel.
Rieneke1
11 jaar geleden
is het een grote struik, en kan je wat vertellen over de bloeiwijze?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat lijkt mij een plantje van een beukenhaag.
Fagus sylvatica, die is bladhoudend of Carpinus betulus die zijn bladeren verliest in de winter.
Ze worden in de herfst donkerder tot bruin in het najaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De naam van je plant weet ik niet zeker, het lijkt op de schijnhazelaar, maar het blad klopt niet helemaal.
De plant met heel donker blad is bijna zeker de struik van mijn foto, het is de Physocarpus diabolo.
het blad is bijna zwart.

Toegevoegd na 16 uur:
Onderste foto is van een beukenblad, om te laten zien, dat het geen beuk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@eddijst, ik denk dat het grote blad, vooraan en een beetje links, niet van nature zo ingekerft is maar eerder ingescheurd.
Vandaar dat ik dacht dat het eerder een beuken soort is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja al die soorten blaadjes he, best wel moeilijk.
Een beukenblad lijkt er wel wat op, maar daar zouden nooit de rode randjes langs zitten en ook is het nieuwe blad nooit rood aangelopen, behalve de rode beuk dan, maar die is weer veel roder.
Zal er een beukenblad bij zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
edlijst en depauwroger, bedankt voor jullie reactie. Echt super.
Ik denk dat dit struikje een haagbeuk is. Ik heb e.e.a. gegoogled, en ik denk dat dit klopt.
Ik ben het met edlijst eens dat het vreemd is dat er een rood randje omheen zit. Maar jou voorbeeld van dat geribbelde en gekartelde blad klopt exact. Dat rode randje vind ik juist heel erg mooi, maar dat terzijde.
Dank voor al jullie reakties. Groetjes, Michel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding