Hoe kan ik het beste mijn strimmer gebruiken?

Net weer een nieuwe strimmer gekocht en na 10 mtr ongeveer was mijn twee meter draad weer op. Weet iemand hoe zo'n apparaat optimaal functioneerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
zondag
13 jaar geleden
Wat is een strimmer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij een trimmer: zo'n ding waar je graskanten mee kunt maaien. http://nl.wikipedia.org/wiki/Trimmer_(grasmaaier)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/String_trimmer.Daarom heet het een strimmer

Het beste antwoord

Bij de bouwmarkten verkopen ze ook eigen merken draad, dat je zelf op de spoel kunt winden en dat is veel goedkoper.
Het strimmen zelf is even wennen maar je zult zien dat je na wat oefenen met iets dikker draad, steeds minder breekt.
Ook de onderdelenshop heeft een goed assortiment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou eens kunnen proberen wat dikker strimmerdraad te gebruiken. De meeste machines worden geleverd met draad van 1,65 m.m., terwijl een dikte van 2,4mm veel duurzamer is en dus langer meegaat....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden moet ik wel weten wat voor strimmer het is. Maar in het algemeen kan ik wel een tip geven: Onder de strimmer zit de spoel. Als je een automaat hebt kan je door middel van een tik op de grond, tijdens het draaien, de draad verlengen (vernieuwen). als je dus te veel de grond aanraakt geeft hij iedere keer een nieuw stukje draad. Je mag dus tijdens het gebruik de grond niet aanraken anders wordt het een dure geschiedenis.